Kan je aankomen van te weinig eten?

Uit eigen ervaring en van mijn omgeving weet ik dat je in de eerste periode van een dieet snel afvalt. Daarna verloopt het allemaal minder rap. Je kan zelfs zo weinig eten dat je lichaam op spaarstand gaat, zei een goede vriendin. Maar dan moet je het wel erg bont maken. Kan het ook zijn dat je aankomt van te weinig eten? Dat als je lichaam eenmaal in spaarstand staat, het vet meteen sneller opslaat?

3 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Dit is onmogelijk. Ga maar eens in een lab zitten waar je 24 uur per dag gecontroleerd word. Je komt niet aan van een tekort.
Ritsuka
3 jaar geleden
Te lang om hier te posten:
https://personalbodyplan.com/de-spaarstand/
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee, dat kan niet. Je lichaam gaat waarschijnlijk wel effiicienter calorieën gebruiken. Het lichaam kan in extreme gevallen ook bepaalde functies "uitschakelen". Bijvoorbeeld de menstruatie. Maar dan ben je wel over de grens gegaan. Blijf in ieder geval goed drinken (water). Daar kom je niet van aan en het helpt om afvalstoffen te lozen.

Het beste antwoord

JA, tijdelijk kan je aankomen. Als je ineens een heel ander eetpatroon ontwikkelt gaat je stofwisseling in de war. De suiker- en vetverbranding worden gestuurd door je hormoonstofwisseling en zo kan je dus tijdelijk wel aankomen. Als je echter een lange periode te weinig eet zal je alleen maar verder afvallen.