Is water veel beter dan het drinken van crystal clear, Voor het afvallen?

Ik drink nu veel crystal clear en wil afvallen. Ik ben nu 20 kilo kwijt en wil er nog 6 kwijt maar die laatste punten lukken me niet. Maakt het een groot verschil als ik water drink in plaats van crystal clear?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6.9K
Amadea
3 jaar geleden
Het maakt in elk geval verschil in je portemonnee!
Pieterke
3 jaar geleden
Voor het afvallen maakt het niet uit wat je drinkt maar kraanwater is natuurlijk veel goedkoper.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Haha ja dat zeker maar persoonlijk vindt ik water niet zo lekker maar als het erg zou helpen zou ik het wel doen.
Ivana
3 jaar geleden
De eerste kilo's gaan altijd veel sneller dan de laatste kilo's, maar hou vol. Ook al gaat het langzamer, wil dat niet zeggen dat het niet meer lukt.
Maar dan....als je na lange tijd daar bent waar je wil zijn, dan komt de verleiding en het verzwakken. Dan moet je zorgen dat je niet meer aankomt. Je kunt aan je huisarts een lijst van gezond voedsel vragen en daarmee je maaltijden opbouwen.
Zelf weet je wel dat snoepen en 'tussendoortjes' de winst teniet doen. Blijf sterk en geniet van dat wat gezond is en laat de rest staan.
STERKTE
Utrecht
3 jaar geleden
Crystal Clear is gezoet met smaakstoffen en intensieve zoetstoffen. Het aantal calorieën is te verwaarlozen. Dus om die reden niet minder slecht dan water.
Maar het is wel stukken duurder.
Amadea
3 jaar geleden
Vanwege de hoeveelheden zoetstof in die frisdrank is het dan gezonder om kraanwater te drinken. Leer jezelf aan om ongezoet lekker te vinden. Vooral tijdens deze hittegolf is er niets heerlijker dan koel kraanwater.
SentWierda
3 jaar geleden
Een koolzuurhoudende drank op waterbasis met zoetstoffen is in feite niet meer dan een fraaie marketingtechniek.
Wil je afvallen, drink dan water, veel water. Of wil je een gezondere drank, probeer dan eens een drank op basis van zuivel, zoals Rivella (al dan niet niet met koolzuur). In elk geval gezonder dan frisdranken als cola.

Antwoorden (1)

De drank wordt in basis gemaakt van bronwater. Hieraan worden concentraten, kunstmatige zoetstoffen, aroma’s en andere zuren als citroenzuur aan toegevoegd. Door kunstmatige intensieve zoetstoffen te gebruiken blijft de frisdrank zeer laag in energie. De gebruikte zoetstoffen zijn Sucralose en acesulfaam-K .
Voor het afvallen zou het beter moeten zijn dan normale frisdranken, omdat het veel suiker scheelt. Van de andere kant hebben kunstmatige zoetstoffen invloed op de onbewust suikerbehoefte welke vanuit je hersenen wordt aangestuurd.
Er zijn dus TWEE redenen om water te drinken in plaats van cristal clear of andere zero-drankjes.
Water is zuiver en bevat geen kunstmatige chemische toevoegingen (welke allemaal overbodig zijn en uiteindelijk ook schadelijk)
EN, als je op gegeven moment het water flauw gaat vinden kan je afwisselen met b.v. Spa-rood. De bubbeltjes geven toch een andere smaak-ervaring.
Toegevoegd op 14 augustus 2020 09:14: tekst