Wat doet CBD olie met je lichaam?

Van veel mensen hoor ik dat ze dit gebruiken. Nou zie ik dat het een voedingssupplement is maar je kunt niet op de verpakking zien waarvoor het is en wat voor effecten het heeft.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Volgens mij is het met cbd net als met homeopathische middelen: de wet zegt dat er niet op de verpakking mag staan waar het voor werkt omdat er nog nooit echt bewijs voor is vastgesteld.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat trouwens niet zegt dat het niet werkt.

Antwoorden (1)

In tegenstelling tot wat vaak wordt gedacht is CBD-olie geen medicijn maar een voedingssupplement dat mensen gebruiken om medische klachten te verminderen. De stoffen van de cannabisplant zijn stoffen die verwant zijn aan stoffen die de mens van nature al zelf aan kan maken. Dit zijn endocannabinoïden.

CBD-olie kan goed werkzaam zijn bij mensen die veel pijnklachten hebben. CBD werkt op de cannabinoïdenreceptoren en werkt daarmee op het centrale zenuwstelsel. Pijn kan verminderen maar ook ontstekingen in gewrichten kunnen verminderen. Omdat de olie helpt om spieren te ontspannen kunnen mensen ook gemakkelijker in slaap vallen en dus beter uitgerust ontwaken.

Veel mensen hebben er veel baat bij, en zelfs critici kunnen niet ontkennen dat het middel kan helpen.
Uitgebreide informatie staat hier:
https://www.cbdolie.nl/kopen/
SimonV