Als je 4 dagen niet poept en je eet elke dag 1 kilo voedsel kom je na die 4 dagen dan 4 kilo aan?

Als je 4 dagen niet poept en je eet elke dag 1 kilo voedsel kom je na die 4 dagen dan 4 kilo bij of verlaat voedsel je lichaam ook op andere manieren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Poep jij dan elke dag 1 kilo?
Rieneke1
5 jaar geleden
Dat voedsel zit ook vocht in wat je op meerdere manieren weer kwijt raakt.
Rieneke1
5 jaar geleden
Plus dat je ook veel voedingsstoffen opneemt en gebruikt.

Antwoorden (1)

Nee.
Je voedsel dient voor energievoorziening voor denken, voelen, bewegen, warmte ontwikkeling en andere chemische processen.
Afvalproducten zijn water en CO2.
Die voer je af door ademhaling, urine, transpiratie. en warmte afgifte door de huid.
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Als aanvulling. Als je één kilo eet, wordt dat niet één kilo poep. Vet, eiwit, koolhydraten/suiker, vitamines/mineralen, neem je op in je lichaam. Alleen onverteerbare bulk poep je weer uit. Vet en koolhydraten worden voor een groot deel dus verbrand, omgezet in energie, water en CO2; eiwitten worden omgezet in water, CO2, en ureum. CO2 adem je uit; water en ureum plas je uit. Water verlies je ook via ademhaling en zweet. Overtollige vitamines/mineralen plas je uit.
KennisDelen
5 jaar geleden
Bij je laatste zin mis ik ontlasting
tinus1969
5 jaar geleden
@KennisDelen, de vraag ging juist over een situatie waarin je geen ontlasting (poep) produceert.