Een voedingspatroon gebaseerd op voornamelijk pure voeding is het meest aan te raden, met een goede variatie van vetten, eiwitten en koolhydraten. Dit kan de hormoonwaarden en gezondheid op lange termijn optimaliseren. Eet niet te veel en wees niet te streng met caloriebeperking voor een langere periode. Eet een variatie van koolhydraten, vetten en eiwitten.
Slechts een aantal natuurlijke testosteronboosters is wetenschappelijk onderbouwd. Het kruid met de meeste wetenschappelijke ondersteuning heet ashwagandha. Een onderzoek testte de invloed van dit kruid op onvruchtbare mannen en ondervond een verhoging van 17 procent van de testosteronwaarden en een verhoging van 167 procent van de zaadcellen . Bij gezonde mannen verhoogde ashwagandha de waarden met 15 procent.
Gemberextract kan de waarden ook verhogen.
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
1. Definieer even ''pure voeding''.
2. ''van dit kruid op onvruchtbare mannen'', heeft niets met testosteron te maken.
3. ''verhoging van 17 procent van de testosteronwaarden''. Onderzoek?
Lijkt me kwakzalverij.