Is het ongezond om Nederlandse, levende, rauwe mieren te eten?

Ze gaan in zakken of potten met zoet voedsel zitten maar ik vind het jammer om al het eten weg te gooien omdat er een paar mieren in zitten. Ik eet alles met mier en al op maar vraag me af of dit wel zo gezond is.

5 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
In Australië heb ik samen met de Aboriginals rauwe honingmieren (honeypots of repletes) gegeten. Die smaken naar iets dat op citroenlimonade lijkt. Maar of de Nederlandse zwarte of rode mier rauw of gekookt gegeten kan worden weet ik niet. Lijkt mij gewoon een eiwitrijk tussendoortje,

Antwoorden (1)

Kan geen kwaad, hoor. Al zou ik zelf wel de moeite nemen om ze er tussen uit te vissen.
Kan je niet beter je etenswaren in dichte potten bewaren? Voor je het weet, leeft de hele kolonie uit jouw voorraadkast en dat lijkt me geen pretje..