Kan mijn schouder zo hevig pijn hebben gedaan van te weinig koolhydraten?

Een aantal jaren geleden heb ik een schouderblessure gehad. Daar heb ik nog altijd pijn van in mijn linkerschouder, die constant aanwezig is, zij het de ene keer meer dan de andere keer, maar ik heb er altijd wel door kunnen functioneren. Echter, de laatste maand was de pijn extreem erg, alsof er een bewegend scheermes in mijn schouderblad zat. Ik weet het eerst aan dat ik iets te fanatieke werkzaamheden had uitgevoerd. Maar ook na een periode van rust werd de pijn niet minder, maar juist erger.
Afgelopen weekend realiseerde ik mij ineens dat de verergerde klachten samenviel met het starten van een koolhydraatarm dieet (onder begeleiding van een diëtiste). Ik heb mij die maand strikt aan het dieet gehouden, en de benodigde vetten en eiwitten binnengekregen.

Nadat ik mij (afgelopen zaterdag) ineens bedacht dat de verergerde klachten in ongeveer dezelfde tijd zijn ontstaan dan het begin van het Kha dieet, heb ik voor het eerst een frietje genomen op zaterdagavond. Ook de dag daarna (Moederdag) heb ik gewoon meegedaan met het lekkers. Dus een klein stukje gebak, en hapjes, paar plakjes stokbrood etc.

Nu een dag later lijken mijn schouderklachten als door een wonder geleidelijk aan minder te worden. Ik weet van het risico op spierafbraak enzo, maar kan op internet niets vinden dat je er extreem pijn van aan je spieren kunt krijgen.
Kan ik werkelijk die pijn toename hebben gekregen van te weinig koolhydraten, en kan het daadwerkelijk ook zo snel weer herstellen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Vroeger heette vet slecht te zijn en nu is het de beurt aan de koolhydraten. Koolhydraten heb je gewoon nodig maar dan wel complexe koolhydraten en ongeraffineerde producten. Allerlei gezonde volken eten redelijk wat zetmeel maar weinig taartjes enzo. Weet niet of je klachten komen door te weinig koolhydraten of teveel eiwitten.

Antwoorden (1)

Het kan mogelijk spit zijn.

https://www.dokterdokter.nl/gezond-leven/bewegen/acute-rug-nek-en-schouderpijn-gaat-meestal-vanzelf-over/?