Is een maagverkleining nodig of kan je ook minder gaan eten?

1.9K
Amadea
een jaar geleden
Nee, als iemands wil sterk genoeg is om naast verantwoord te gaan eten ook flink te bewegen en dat vol te houden, dan is maagverkleining helemaal niet nodig. Het is een medische ingreep die gevaarlijk kan zijn.
Ritsuka
een jaar geleden
Voor afvallen moet je vooral ANDERS gaan eten.
Begin eens met meer eiwitten en groente toevoegen aan je maaltijden.
Pieterke
een jaar geleden
Om voor een maagverkleining in aanmerking te komen moet je sowieso (meestal) eerst zelf een aantal kilo's afvallen. Bovendien is een maagverkleining niet zonder risico's, kan zelfs heel gevaarlijk zijn. Je kunt ook door minder eten en meer bewegen gewicht verliezen. Ga eens met een di:etist praten.
Castle
een jaar geleden
Het is inderdaad niet zonder risico. Ondanks de kleine kans is een vriendin van mij tijden de operatie overleden. Het zal u waarschijnlijk statistisch niet gebeuren maar het is beter om meer discipline te hebben en zo af te vallen. Beweeg meer met iets dat je leuk vind. Eet beter en vier elke dag dat je kleren beter aan je lijf voelen (zonder gebak).
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Sorry hoor, maar naar mijn idee wordt hier iets teveel richting verkeerd of te veel eten en te weinig bewegen gewezen. Er zijn meer oorzaken mogelijk zoals b.v. een schildklierafwijking of een probleem in de stofwisseling. De levensstijl is NIET altijd de oorzaak, zij het vaal wel een deel van de oplossing. Een maagverkleining kán helpen, maar ook van de regen in de drup.
Praat met dit soort vragen altijd met een professional (b.v. huisarts of diëtist)
Ritsuka
een jaar geleden
Je hebt gelijk, eerst moet je medische oorzaken uitsluiten.
tinus1969
een jaar geleden
Mag ik vragen waarom je aan maagverkleining denkt? Wat is je lengte gewicht en BMI?

Antwoorden (3)

Een maagverkleining is vaak niet nodig. Minder en anders eten en meer bewegen kan hele goede resultaten opleveren.

Aan een maagverkleining zitten hele nadelige gevolgen ook gekoppeld. Je komt ook niet zo maar in aanmerking voor een dergelijke ingreep.
een jaar geleden
SimonV
een jaar geleden
+ Een hele rits nadelige gevolgen:
https://www.thuisarts.nl/overgewicht/ik-ben-te-zwaar-en-denk-na-over-maagverkleining
De vraag is een valse tegenstelling, ten eerste omdat je voor een maagverkleining eerst minder moet gaan eten, ten tweede omdat er een hele reeks opties is om af te vallen, waarvan dit er twee zijn, maar er zijn er meer.
een jaar geleden
Een maagverkleining is een operatie waarbij de maag wordt verkleind. Het is een ingrijpende operatie en wordt alleen gedaan als er geen andere opties meer zijn. Het is dus belangrijk om eerst te proberen om gezond te eten en te bewegen. Als dit niet helpt, kan een maagverkleining overwogen worden.
9 maanden geleden