Is garcinia cambogia aan te raden?

Ik wil graag starten met Garcinia Cambogia maar lees tegenstrijdige berichten. Heeft iemand ervaring? Er staan wisselende reacties op een grote review site.

"Verschillende wetenschappelijke onderzoeken hebben aangetoond dat Garcinia Cambogia effectief is"

en verderop in het artikel:

"Helaas, worden gewichtsverlies supplementen beladen met misleidende reclame en loze beloften. De Amerikaanse FDA eist dat alle voedingssupplementen goed geproduceerd zijn, verpakt, geëtiketteerd en onder goede omstandigheden bewaard worden om vervalsing tegen te gaan. Garcinia Cambogia is een gevoelige stof en door het bloot te stellen aan schadelijke chemische stoffen kan de effectiviteit verminderen."

https://www.vetvrij.com/garcinia-cambogia.html

Groetjes,

Annelieke

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
6 jaar geleden
Zonde van je geld. https://examine.com/nutrition/garcinia-cambogia-help-weight-loss/

Het beste antwoord

Beste Annelieke,

Het gaat om het ingreditent HCA dat uit de vrucht komt. Harry Preuss heeft ook een ander belangrijk onderzoek op het gebied van Garcinia Cambogia gepubliceerd. Hij bewees namelijk dat HCA de productie van serotonine stimuleert. Dit zorgt voor een lagere eetlust.

Mensen die HCA innamen uit supplementen hadden meer serotonine dan mensen die geen HCA innamen. Als je meer serotonine hebt, voel je je kalm, vrolijk en relaxed. Dit leidt er weer toe dat je minder snel gaat eten uit emotie. Als je een echte emotieëter bent, kun je heel veel baat hebben bij deze werking van HCA. Er zijn echter ook mensen bij wie het gebruik van HCA weinig effect heeft op de eetlust.

Het mag dus duidelijk zijn dat er twee manieren zijn waarop HCA kan helpen bij het afvallen. Er is alleen bewijs dat HCA werkt, maar we weten niet waarom. Misschien komt het doordat HCA het enzym citrate lyase afremt. Het kan ook dat de verhoogde serotoninewaarden leiden tot een verlaagde eetlust. Ook zou het kunnen zijn dat beide theorieën kloppen en dat er dus twee gunstige werkingen uitgaan van Garcinia Cambogia.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor de heldere uitleg.