kun je teveel vitamines van fruit binnekrijgen?

Op internet hebben ze het alleen maar over de calorien maar dat intereseert met voor geen moer want ik heb een snel metabolisme en sport
erg veel maar ik wil dus weten waneer je teveel vitamines van fruit binnekrijgt 10 pruim stuks? of 20? ik heb geen idee weet iemand het?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

neen normaal gesproken kun je geen overdosis aan vitaminen krijgen van natuurlijke dingen... dingen die mensen hebben gemaakt wel vit A en b6 bijvoorbeeld word veel toegevoegd en kan gevaarlijk worden op hogere dosis.

maar de natuur heeft het zo geregeld dat je niet een overdosis kan krijgen van gevaarlijke vitamine...vit C bijvoorbeeld plas je gewoon uit als je er teveel van hebt .. en dat zit ook in overvloed in fruit.

of dat 20 pruimen eten erg goed is voor je stoelgang daar valt wel over te twisten hahahaha
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Je kunt wel degelijk een overvloed aan vitamine binnenkrijgen door puur natuurlijke dingen te eten. Vitamine A is een berucht voorbeeld. Je kunt van zo'n overdosis namelijk allerlei nare effecten krijgen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ja maar de hoeveelheid die je moet eten om een overdosis te krijgen uit de natuur is echt heel veel.
zoete aardappel is heeft een van de hoogste concentraties vit A
1. Sweet Potato (cooked) — 204% DV per serving een plakje lever is al
1. Beef Liver — 713% DV per serving je zult eerder ziek zijn van fruit of diaree dan een overdosis vit de vraag was van fruit ... en het antwoord is nee .. https://www.healthline.com/nutrition/foods-high-in-vitamin-a#section2 je bent wel snel met de duimpje naar benede @Cryofiel
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=35 kep het even voor je opgezocht Sthephan als je een week lang elke dag 400 pruimen eet dan kom je op gevaarlijke lvls van vit A veel plezier daarmee hahaha denk dat vit A na die week niet je ergste probleem zal zijn