Ik heb nu corona en vraag me af hoelang duren de klachten kwa dagen ?

een jaar geleden
Ritsuka
een jaar geleden
Dat verschilt per persoon
Cryofiel
een jaar geleden
Normaliter een dag of vier, vijf flink lamlendig, zwaar verkouden, koortsig. Dan nog ruim een week veel slijm, snot, hoesten, niezen.

Het beste antwoord

Dat is niet te zeggen. De klachten van COVID-19 kunnen tot enkele weken en soms zelfs meerdere maanden na een infectie met het coronavirus aanhouden.
Long Covid is restletsel met langdurige klachten die blijven bestaan nadat een patiënt genezen is van een acute COVID-19-infectie. Het betreft meerdere symptomen die bij tien tot twintig procent van de COVID-19-patiënten langer dan een maand en bij iets meer dan twee procent langer dan drie maanden aanhouden.
Zinvolle aanvulling tinus1969: vier op de vijf patiënten geneest spontaan in circa twee weken.
SimonV
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Aanvulling ( van wiki); Vier op de vijf patiënten genezen spontaan in circa twee weken.
SimonV
een jaar geleden
Bedankt. Aangevuld.

Andere antwoorden (1)

De duur van de klachten van corona verschilt per persoon. De meeste mensen hebben milde symptomen die binnen een week verdwijnen. Sommige mensen hebben echter ernstigere symptomen die langer kunnen duren.
9 maanden geleden