Wanneer vervallen covid beperkingen usa?

Hallo,

Helaas geldt er in de USA nog steeds een COVID vaccinatieplicht. Je dient gevaccineerd te zijn met minimaal twee prikken en dient dit ook aan te tonen.

Wij zijn niet gevaccineerd en willen graag naar de USA. Weet iemand of er toch mogelijkheden zijn, of anders wellicht een indicatie wanneer deze maatregelen worden opgeheven?

een jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Dat is nog niet bekend. Het Huis van Afgevaardigden heeft op 8 februari een wetsvoorstel aangenomen dat ervoor zorgt dat de meeste buitenlandse reizigers die naar de VS komen, niet meer hoeven te worden gevaccineerd tegen COVID-19. Het betekent niet dat reizigers nu zonder vaccin naar binnen kunnen, het wetsvoorstel moet nog ter goedkeuring door de Senaat en Biden.
SimonV
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Dit is duidelijk politiek; de vaccinatie plicht kan dus binnenkort sneuvelen of nog eeuwig blijven bestaan. Het zijn vooral de Republikeinen die van dit soort maatregelen af willen- maar die hebben geen meerderheid in de senaat.
De vervallen van covid beperkingen in de Verenigde Staten is afhankelijk van de lokale situatie. De meeste staten hebben hun beperkingen versoepeld, maar sommige staten hebben nog steeds strenge beperkingen. Het is belangrijk om de lokale regels te volgen en de richtlijnen van de lokale gezondheidsautoriteiten te volgen.
10 maanden geleden