De Jamin is open tijdens de lockdown. Mag dit?

Ik loop net vanochtend naar de AH voor boodschappen en ja hoor de Jamin is gewoon volledig open, zo rond 11.00 sochtends woensdag. (centrum Den Haag) zag dit vorige week ook al -was al- tijdens de lockdown, de Jamin is toch geen essentiele winkelketen ? hoe komt het dat deze winkel open mag zijn ? (Jamin verkoopt alleen snoepgoed)

7.2K
SentWierda
3 jaar geleden
"Eten en drinken", dus alles richting de maag, is essentieel. Aldus de Rijksoverheid. Daarom mag Jamin openblijven.
Doorslikken is de norm, uitspugen is taboe. Daarom is pruimtabak niet essentieel.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Tja...essentieel.. Een zoethoudertje... ;-)
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Net als de slijterijen...bizar.

Antwoorden (3)

De definitie van 'essentieel' is anders dan in jouw beleving. Alles wat etenswaren betreft is als essentieel bestempeld.
Ja, deze winkel mag dus gewoon open zijn.
3 jaar geleden
Jamin verkoopt in principe voedingsmiddelen en is daarom een essentiële winkelketen
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Essentiële winkels zijn winkels die niet voorzien in onze eerste levensbehoefte, zoals levensmiddelen. En aangezien de Jamin eten verkoopt...
3 jaar geleden
LeonardN
3 jaar geleden
Ik snap je "niet" niet. "Essentiële winkels zijn winkels die NIET voorzien in onze eerste levensbehoefte"