Hoe lang is een Corona qr code momenteel geldig?

We hebben corona gehad en daarna 1x gevaccineerd.

2 jaar geleden
1.4K
crispy
2 jaar geleden
Dat gaat veranderen per 1 februari. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-vaccinatie/aanpak-coronavaccinatie/boostervaccinatie/boostervaccinatie-en-coronabewijs
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
9 maanden na laatste vaccinatie. Maakt niet uit of het nou de booster is of niet. Met andere woorden: voor een geldige qr code moet je je elke 9 maanden laten vaccineren

Antwoorden (1)

Per 1 februari 2022 is dat:
• voor 2x vaccinatie 9 maanden na laatste vaccinatie
• voor herselbewijs is het weer 6 maanden na datum positieve test bij ggd.
Voor booster is het onduidelijk.
Dit geldt in Nederland, in het buitenland kunnen andere regels gelden.

In dit geval dus 9 maanden na die vaccinatie, mits je een booster hebt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Thecis
2 jaar geleden
Klopt niet. Geldigheid hangt af van onderzoek en dat is nog niet afgerond. Dus qr code na vaccinatie is onbeperkt geldig.
Herstelbewijs was 6 maanden, is nu 12 maanden.
SnakeEye
2 jaar geleden
Beste allen, even in Jip en Janneke taal... 1x corona gehad. 1x gevaccineerd. Geen booster. Hoelang is de qr code geldig na vaccinatie op dit moment...
Amadea
2 jaar geleden
Gaat het om een vaccinatie van Janssen of van Pfizer / Moderna?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Heb zou een officiële reactie gehad van rijksoverheid, die luidt: De QR-code's zijn op papier een jaar geldig. In de CoronaCheck app zijn ze op dit moment oneindig geldig voor Nederland. De overheid is van plan de geldigheid om 270 dagen in Nederland te maken. De bedoeling was dat dit per 1 februari zou gelden, maar dit is momenteel uitgesteld. Er is nog geen nieuwe datum bekend. De bedoeling is dat een QR-code dan 9 maanden geldig is, na de laatste vaccinatie. Daarnaast is per 1 februari uw vaccinatiebewijs 9 maanden geldig voor reizen in Europa. Indien u een boostervaccinatie hebt ontvangen, is dit uw laatste vaccinatie. Is het meer dan 9 maanden geleden dat u uw laatste vaccinatie hebt ontvangen en wilt u reizen naar een ander EU-land, dan hebt u een nieuwe vaccinatie nodig.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5284440/beperkte-houdbaarheid-coronatoegangsbewijs-gaat-paar-dagen-later Volgens mij heeft eternity gelijk hoor. 9 maanden na je laatste vaccinatie verloopt de qr code. Dus 9 maanden na ja laatste vaccinatie (maakt niet uit of dit nou de booster is of niet)
SnakeEye
2 jaar geleden
Wij hebben de Pfizer gehad.