Hoe komen mensen aan eten in een land waar momenteel een lockdown is?

Als je niet buiten mag komen, kom je ook niet in de winkel. Hoe komen mensen in deze landen aan eten?

4 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

In die landen zijn restricties dat wil zeggen dat je alleen voor noodzakelijke dingen naar buiten mag dat is om eten te kopen, medicijnen en dokters of ziekhuis bezoek.
Toestemming aanvragen hiervoor is in bijv Italië verplicht.
Toegevoegd op 25 maart 2020 12:46: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.trouw.nl/binnenland/corona-houdt-europa-in-zijn-greep-deze-maatregelen-nemen-onze-buurlanden~b5079f1a/
In Italië moet je een ingevuld toestemmingsformulier (Genehmigung) kunnen tonen
ronron1212
4 jaar geleden
Ja aanvragen via internet
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Alleen supermercati, banken, postkantoor en apotheken zijn tot 3 april a.s.uitgesloten van de nieuwe maatregelen.
oh ja en eerst een nummertje trekken en pas naar binnen op afroep.
Van het adres waar ik normaal een paar maanden per jaar verblijf zijn deze dichtstbijzijnde voorzieningen minstens een uur lopen via de plantages. Alles went.
SentWierda
4 jaar geleden
@ronron1212. We hebben het over Italië: zo vanzelfsprekend is dat niet. In Italië is internet niet zo veel voorkomend als in Nederland. In 2019 was de dekking 73%. Dus zo'n 10 tot 15 miljoen Italianen hebben helemaal geen internet. Moeten die verkommeren?
ronron1212
4 jaar geleden
@SentWierda daar zullen best ook wel andere oplossingen voor zijn vraag het eens na bij de overheid daar.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Internet valt hier in de zomer al uit als het stormt of Joost en bij zeer dichte mist. Wifi op de mobiele telefoon werkt prima. Het nieuws via de plakkaten op het gemeentehuis en de dorpskerken werkt prima. Nieuws dmv de windkrant verspreidt zich razend snel.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Joost moet zijn: hoost of een ondoorzichtig regengordijn. Mobielverbeteraar gaat zijn eigen gang