Hoeveel lockdowns zijn er in Nederland geweest?

Ik kan me nog goed onze allereerste lockdown herinneren. Volgens mij sloten er toen zelfs winkels zonder dat dit verplicht was. Inmiddels zijn we een aantal lockdowns verder en ben ik de tel kwijtgeraakt. Wie weet wat er deze winter ons te wachten staat. Hoeveel lockdowns zijn er in Nederland geweest?

2 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Volgens mijn telling twee.
Begin eerste in maart 2020.
Begin tweede in oktober 2020.
Het kabinet wilde in december 2020 met de komst van het coronavaccin en een uitbreiding van de testcapaciteit voorkomen dat Nederland doorsukkelde naar een derde lockdown.
SimonV