Krijg je je geld terug als je allergisch blijkt voor het coronavaccin?

Gisteren was er een mevrouw op televisie die allergisch bleek voor het coronavaccin. Ze heeft haar vakantie afgeblazen en kan nu geen tweede coronaprik nemen. Verder hoorde ik niets over een mogelijke vergoeding of iets dergelijks. De vakantie is nu waarschijnlijk weggegooid geld en wie weet wat voor andere kosten er nog bij komen kijken. Hoe is dat financieel geregeld als je allergisch blijkt voor het coronavaccin?

2 jaar geleden
1.3K
Utrecht
2 jaar geleden
Is een vaccinatie dan verplichte voorwaarde voor die vakantie?
Is dat een nieuwe regel?
ronron1212
2 jaar geleden
@Utrecht het gaat er om dat ze niet kan nu.
Utrecht
2 jaar geleden
Dat begrijp ik ook wel. Mijn vraag was enigszins sturend bedoeld. Ze besluit dus zelf om niet te gaan en de reis af te zeggen. Ze kan wel, ze wil/durft niet meer. Ook met een negatieve test zou ze kunnen reizen: vaccinatie is (nog) niet de enige mogelijkheid te reizen.
Dus waarom zou daar dan een financiële compensatie tegenover moeten staan? En van wie?
ronron1212
2 jaar geleden
Ja ik denk dat ze te ziek is allergie kan je erg ziek maken waardoor je niet kan reizen.
Utrecht
2 jaar geleden
Ik denk ook wel eens wat.
Mevrouw reageerde allergisch op de 1e prik. De 2e prik is doorgaans 5 weken later, maar die is dus afgezegd. Als ze dus om die reden haar vakantie heeft afgeblazen, zou deze nooit binnen 5 weken na de 1e prik zijn. Allergische reacties op een vaccinatie houden geen 5 weken aan. Dus niet kunnen reizen vanwege ziekte veroorzaakt door de allergische reactie, lijkt me erg onwaarschijnlijk. Maar dat is mijn gedachte. Er is vaag wat op TV gezien en we concluderen erop los.

Antwoorden (1)

Er is geen vergoeding vanwege de allergie. Als je een vakantie moet annuleren om medische redenen is dit meestal gedekt door je annuleringsverzekering (mits je die hebt).
2 jaar geleden
Utrecht
2 jaar geleden
Is dit een medische reden?
Is het vastgesteld dat ze niet met een PCR test zou kunnen reizen?