In welke mate helpt een boerka of een niqaab COVID-19 voorkomen?

Ik vraag mij af hoe goed of hoe slecht het het dragen van een boerka of een niqaab een COVID-19 besmetting voorkomt in vergelijking met een FFP2 of een FFP3 masker?

Is hier onderzoek naar gedaan? Zo ja, kunt u mij de link doorsturen van het onderzoek?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.5K
liveisgreat
4 jaar geleden
Dat heb ik me ook al afgevraagd, omdat hier in België een boerka verbod is en het voor mensen toch handig zou zijn mochten ze nu in plaats van hoofddoek en mondmasker gewoon een boerka kunnen dragen... Dus ik volg even.

Antwoorden (1)

Virussen, dus ook Corona gaan gewoon door stoffen heen dus het maakt bijna geen verschil.