Hoe werkt corona check bij 1 keer gevaccineerd?

Iemand die ik ken had op het moment dat men het vaccin kreeg de afgelopen 6 maanden covid gehad en kreeg dus 1 prik. Men kon ook niet om een 2e prik verzoeken. In Nederland wordt je zo als volledig gevaccineerd beschouwd. Maar hoe werkt deze situatie in de corona check app voor een QR code? En kan dit problemen geven voor de internationale code?

2 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Als je corona hebt gehad kun je dat bewijs vanaf 1 juli toevoegen aan CoronaCheck door in te loggen met je DigiD. Je positieve test van de GGD moet tussen de 12 en 180 dagen oud zijn, en is geldig tot 180 dagen na je positieve test.
Als je corona hebt gehad en je hebt dat aangeven bij het krijgen van je eerste prik, dan kun je met de app al een volledig vaccinatiebewijs krijgen.