Wie zitten er in het Outbreak Management Team dat het kabinet adviseert?

Het kabinet stelt de regels op basis van hetgeen dat het Outbreak Management Team (OMT) ze adviseert. Door wie wordt het OMT gevormd en hoe komen deze mensen in het OMT terecht? Kan bijvoorbeeld elke viroloog zich hiervoor aanmelden?

3 jaar geleden
1.3K
TurfGraver
3 jaar geleden
Info.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Outbreak_Management_Team

Antwoorden (1)

Dat kan variëren. De zeer lange lijst van specialisten staat weergegeven onder de link.
Deelnemers OMT
De directeur van het Centrum Infectieziektebestrijding van het RIVM is voorzitter van het OMT. Het hoofd van de Landelijke Coördinatie Infectieziektebestrijding (LCI Landelijke coördinatie infectieziektebestrijding ) van het RIVM is secretaris van het OMT. Andere vaste leden van het OMT worden standaard uitgenodigd voor alle OMT’s, ongeacht het onderwerp. Zij zijn uitgenodigd omdat zij een functie hebben binnen een organisatie of vereniging die een belangrijke rol speelt in de infectieziektebestrijding in Nederland.
Andere deelnemers aan het OMT worden uitgenodigd op basis van hun expertiseveld of specifieke expertise met de betreffende ziekte of ervaring met de bestrijding van deze ziekte. De samenstelling van het OMT kan daarom afhankelijk van het onderwerp en de agendapunten wisselen.
De vaste OMT-leden zijn experts van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG), het Nederlands Centrum voor Beroepsziekten (NCvB), de Nederlandse Vereniging voor Internist-Infectiologen (NVII), de Vereniging voor Infectieziekten (VIZ), de Nederlandse Vereniging van Medische Microbiologie (NVMM) en het Landelijk Overleg Infectieziektebestrijding (LOI)
Moet zijn: De zeer lange lijst van NAMEN VAN specialisten staat weergegeven onder de link.
Toegevoegd op 30 september 2020 18:45: tekst