Wordt je lichaamstemperatuur hoger als je bang bent?

Deze vraag stel ik omdat ik dinsdag het vliegtuig in stap en er ivm corona temperatuurschehcks worden gedaan. Aangezien ik erge vliegangst heb ben ik bang dat mijn temperatuur daardoor hoog zal zijn en ik dus niet door de gezondheidscheck kom

3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Ja, helaas wel. Tijdens periodes van angst stijgt de lichaamstemperatuur om zich voor te bereiden op vechten of vluchten. Om het evenwicht terug te vinden, zweet het lichaam om te proberen de temperatuur te verlagen.
Zorg er in ieder geval voor dat je niet te warm gekleed bent.
SimonV
3 jaar geleden
Ja, dat kan, maar je kunt er wel iets tegen doen. Neem contact op met de HUISARTS. Met een pilletje kun je heel rustig blijven (b.v. seresta).