Hoe kun je een coronahoest herkennen?

Dagelijks hoor ik genoeg mensen om mij heen hoesten. Nu zullen zeker niet al deze mensen corona bij zich dragen, maar slechts een is genoeg om je te besmetten. Kun je misschien aan de hoest horen of je maar beter ver, ver uit de buurt kan blijven van die voorbijganger? 1,5 meter is overigens niet altijd mogelijk. Er zijn ook mensen die nauw langs je lopen zonder blikken of blozen.

2 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Dat kun je niet herkennen. Het verschil in het geluid van de hoest van een coronapatiënt kan volgens wetenschappers niet door menselijk oren worden gehoord, maar wel door speciale software. Het algoritme werkt met kunstmatige intelligentie (AI), die patronen herkent die mensen zelf niet waarnemen.
Je hoestgeluid verandert iets als je covid-19 hebt, zelfs als je asymptomatisch bent.
SimonV