Is het reël dat corona eind 2021 nog niet weg is?

Ik hoor mensen steeds roepen dat we in juli richting het normale leven gaan maar dat betwijfel ik nog.

3 jaar geleden
1.3K
Amadea
3 jaar geleden
Mogelijk wordt het dan een met tuberculose vergelijkbare ziekte: veel mensen zijn immuun omdat ze zijn ingeënt of omdat ze besmet zijn geweest en daardoor wordt er af en toe nog wel iemand ziek maar die kan het niet meer veel verder verspreiden.
janjan
3 jaar geleden
corona bestaat al meer dan 40 jaar.
dat blijft net als de griep gewoon bestaan.
net als alle andere normale ziekten zoals kanker en alzheimer

Antwoorden (2)

Corona gaat nooit meer weg, dit virus(en de mutaties) blijft altijd onder de mensen bestaan.
3 jaar geleden
Als de meeste mensen in Nederland gevaccineerd zijn aan het einde van het jaar, zullen we weer vrij normaal kunnen gaan leven. Het coronavirus is dan natuurlijk niet weg.
Brazilië is momenteel een kweekvijver voor mutaties, omdat het virus daar door gebrek aan maatregelen 100% vrij spel heeft. In een doemscenario krijgen we te maken met een mutatie waar de huidige vaccins niet geschikt voor zijn. Dan begint het hele vaccinatietraject opnieuw.
Voorbeeld:
“Brazilië zit momenteel in de dodelijkste periode sinds het begin van de coronapandemie. Het land is volgens The New York Times zelfs het enige ter wereld dat een jaar na het begin van de uitbraak nog steeds recordaantallen overlijdens meldt. Ook het aantal nieuwe infecties blijft onverminderd stijgen.
De reden hiervoor is mogelijk de nieuwe coronavirusvariant P1, die zich vanuit de Amazone verspreidt naar andere delen van het land en inmiddels ook al in tal van andere landen is opgedoken. Hoewel het nog niet met zekerheid is vastgesteld, lijkt deze variant ook mensen te kunnen besmetten die eerder al het coronavirus opliepen.
Bijna 3 procent van de bijna 210 miljoen inwoners heeft inmiddels ten minste één prik gekregen van het Chinese vaccin CoronaVac of het AstraZeneca-vaccin. Onduidelijk is echter hoe goed die vaccins werken tegen de P1-variant.”
SimonV
3 jaar geleden
denzell11
3 jaar geleden
Dus eigenlijk is het vooral hopen dat er geen nieuwe mutatie tevoorschijn komt waar het vaccin niet tegen bestemd is.
SentWierda
3 jaar geleden
De bronvermelding roept vraagtekens op. Als bron wordt genoemd: Nu.nl. Op zich al een beetje bijzonder want Nu.nl doet zelf niet veel aan nieuwsgaring - het is meer een doorgeefluik van nieuws.
In dit geval is het artikel -over Brazilië- wel van Nu.nl zelf: afkomstig van de correspondent in Canada, om precies te zijn Vancouver. Zoiets als nieuws uit Nigeria laten schrijven door de correspondent in Nederland.
Griffin
3 jaar geleden
"Dus eigenlijk is het vooral hopen dat er geen nieuwe mutatie tevoorschijn komt waar het vaccin niet tegen bestemd is."
De griep muteert elk jaar, vandaar dat 60+ zich elk jaar moeten inenten.