Kan je door corona niet ongesteld worden?

Een huisgenoot van me had corona, maar ik ben zelf negatief getest. Wel blijft mijn menstruatie al enige weken uit. Kan corona misschien de oorzaak zijn dat ik niet meer ongesteld ben? Ik slik de pil dus ik zou in principe elke maand ongesteld moeten worden.

Amadea
3 jaar geleden
Nee hoor, als je de pil slik word je helemaal niét ongesteld. Want er vindt geen eisprong plaats en de baarmoeder maakt zich niet op voor een mogelijke innesteling. Je krijgt alleen als je een stopweek houdt een onttrekkingsbloeding.
Ritsuka
3 jaar geleden
Houd je elke maand een stopweek of slik je door?
SimonV
3 jaar geleden
Zie hier:
https://www.medpagetoday.com/obgyn/generalobgyn/87333
https://www.medicalnewstoday.com/articles/long-covid-and-periods-the-unspoken-impact-on-female-well-being
Summo
3 jaar geleden
Misschien kun je deze vraag toch iets duidelijker stellen. Nu lees ik het als:
" Hoe kan ik iets niet krijgen door iets wat ik niet heb........"
(iets=ongesteldheid en "niet heb"=Corona)
Wat bedoel je precies en wat wil je weten?
Je bent negatief getest, dan heb je geen Corona. Vraag je je nu dan af of jouw ongesteldheid af kan hangen van het feit dat een huisgenoot wel Corona heeft?

Antwoorden (1)

Daar is tot op heden nog onvoldoende bewijs voor. Bovendien heb jij geen corona, maar je huisgenoot. Dat maakt de oorzaak achter het uitblijven van je menstruatie des te kleiner.