Kan je corona krijgen als iemand met een mondkapje op, niest?

Iemand niest met een mondkap op. Laten we zeggen in de supermarkt. Is anderhalve meter afstand dan voldoende?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Er is geen hard ja-nee antwoord op zulke vragen. Hoe groter de afstand, hoe beter het mondkapje, hoe beter de ventilatie, hoe kleiner de kans.
TurfGraver
3 jaar geleden
Kans is er altijd, kans wordt alleen kleiner.

Antwoorden (1)

Als diegene carona heeft dan is die kans aanwezig. Mondkap op of niet is irrelevant.