Wie moet na 9 uur op straat een verklaring?

Als mijn moeder me met de auto ophaalt bij mijn werk in de supermarkt, heeft zij vanwege de avondklok dan ook een verklaring nodig? We zitten dan in dezelfde auto en zijn van hetzelfde huishouden in principe...

Antwoorden (1)

Ja, je moeder heeft een verklaring nodig. Op Rijksoverheid.nl staat het volgende: "We begrijpen ook dat er soms omstandigheden zijn waarbij bovengenoemde alternatieven geen optie zijn. Dan kan degene die u naar uw werk brengt of van uw werk ophaalt een Eigen Verklaring invullen en daarbij de volgende optie aanvinken: ‘iemand anders heeft dringend mijn hulp nodig’. Onder deze optie licht u vervolgens toe waarom dit een geldige reden is. De persoon die brengt/haalt moet ook een kopie van de eigen verklaring en de werkgeversverklaring van degene die wordt gebracht of gehaald laten zien."
Het is wel de vraag hoe dringend het nodig is dat je moeder je haalt en waarom je niet zelf naar huis kunt gaan.
Toegevoegd op 17 februari 2021 16:54: tekst