Moet ik me laten testen op corona (zie extra uitleg)?

Hallo, ik ben een 17 jarige gezonde meid en begon gisteravond een beetje keelpijn te krijgen. Sinds vanmorgen is dit weg maar kreeg ik wel een schorre keel (dit heb ik vaker na wakker worden). Ook voelde ik me erg vermoeid en had ik het gevoel dat ik helemaal gloeide (mijn temperatuur was wel gewoon goed, namelijk 36.2). Ik heb toch school gebeld en ik moest thuisblijven. Nu een aantal uur verder merk ik eigenlijk dat de klachten zo goed als weg zijn. Ik ben erg bang om te testen en wil niet onnodig gaan testen. Vandaar mijn vraag of het zinvol is om te testen, aangezien ik geen klachten meer heb. Ik hou me verder ook aan de maatregelen.
Voor de rest heb ik ook geen andere klachten gehad of in contact geweest met iemand die klachten heeft!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K
Pieterke
3 jaar geleden
Bel je huisarts op voor advies.
Ritsuka
3 jaar geleden
Je kunt bellen met het informatienummer, dan vertellen ze je of het nodig is.

Antwoorden (1)

Ik zou zeggen hou het in de gaten. Zolang de klachten niet blijvend zijn zou er niks aan de hand moeten zijn, en is testen onnodig. En wat de schorre keel betreft en het gevoel van koorts kan te maken hebben met uitdroging. Probeer misschien wat meer te drinken
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je reactie! Ik heb de coronalijn gebeld en de situatie aan hun voorgelegd, en dit is eigenlijk precies wat hun zeiden ook haha