Hoe lang mag je een niet medisch mondkapje dragen?

Hoe lang mag je een niet medisch mondkapje dragen totdat er te veel ziekteverwekkers op het mondkapje zitten? Ik weet niet of de regels voor medische en niet medische mondkapjes anders zijn hierin.

3 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

De Consumentenbond adviseert maximaal 3 uur voor het niet-medische mondkapje.
Het RIVM adviseert dit ook voor het medische mondkapje.
Het kapje moet worden vervangen als je merkt dat ademen moeilijker wordt, het masker nat voelt, beschadigd is of als je tussendoor iets eet of drinkt.
SimonV
3 jaar geleden
Een medisch masker mag je maximaal 3 uur dragen daarna moet je die vervangen. Een niet medisch masker mag je 4/5 uur dragen voordat je deze moet wassen/vervangen. Maar dit ligt er ook aan of er wel of geen filter in het masker zit