Wat is de betekenis van het Jon Snow memorandum?

Waarom wordt er vandaag massaal over het Jon Snow memorandum in relatie tot COVID-19 gepraat? Voor zover ik weet is Jon Snow is een fictief personage uit de hitserie Games of Thrones. Ik ben benieuwd wat het verband tussen die twee is.

1.2K

Het beste antwoord

Er zijn meer hondjes die Fikkie heten. Dit gaat om een geheel andere Jon Snow.
John Snow wordt beschouwd als een van de grondleggers van de moderne epidemiologie. Hij ontwikkelde de watertheorie van de overdracht van cholera. In 1854 verwijderde hij de hendel van een waterpomp om te proberen de overdracht van cholera te beperken tijdens een uitbraak in Londen. Hij wijdde een groot deel van zijn leven aan het verbeteren van de volksgezondheid.

Het John Snow Memorandum is het werk van een groep internationale onderzoekers met expertise op het gebied van volksgezondheid, epidemiologie, geneeskunde, pediatrie, sociologie, virologie, infectieziekten, gezondheidssystemen, psychologie, psychiatrie, gezondheidsbeleid en wiskundige modellen. In het memorandum wordt opgeroepen om krachtigere maatregelen te nemen tegen het nieuwe virus.
3 jaar geleden
SimonV
3 jaar geleden
+ Helder samengevat.