Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe klinkt een corona hoest en een droge hoest?

In de sportschool kwam er ineens iemand kuchend binnen en ik kreeg zowat een hartverzakking. Wat doet zo'n persoon hier!? Er onstond wat geroezemoes. Van een ander meisje had ik begrepen dat die hoestende persoon waarschijnlijk geen Corona heeft omdat de hoest nogal 'droog' klonk. Ik snapte dat niet zo goed. Hoe klinkt een corona hoest en een droge hoest? Ze zei in ieder geval dat ik me geen zorgen hoef te maken en erop kon vertrouwen dat zieke mensen niet zomaar de sportschool betreden.

3 jaar geleden
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een droge hoest is een mogelijk symptoom van COVID-19, deze kan dus juist wel op corona wijzen.
Bij een droge hoest of kriebelhoest hoest je niet of nauwelijks slijm op en heb je het gevoel dat de hoest vastzit. De hoestprikkel gaat niet weg na een aantal keer hoesten.
Overigens kan ook iemand die niet hoest pas besmet zijn en zonder symptomen andere infecteren. Je moet dus eigenlijk “voor iedereen bang zijn”.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding