Mag je in de coronaperiode buitenshuis nog zachtjes zingen?

Dus als je op de fiets zit, of meezingt met de liedjes op de tuner in de supermarkt. Niet heel hard zingen maar gewoon een beetje neurien en zingen. Of besmet je dan juist? Ik zing zelf best veel. Ook af en toe tijdens het winkelen. Het gaat als een soort vanzelf. Daar waar ik songs hoor zing ik mee. Is dit strafbaar? Misschien rare vraag hoor maar ik zou het naar vinden als ik iemand hiermee heb besmet.

3 jaar geleden
1.1K
paulus811
3 jaar geleden
Ik stond vorige week voor een kerel die achter me stond te fluiten. Leuk voor hem want hij had het kennelijk naar zijn zin, maar ik heb hem wel gevraagd ermee op te houden.

Antwoorden (2)

Buiten kun je gerust zingen. Alleen niet als je voor een stoplicht staat te wachten en andere fietsers vlak bij jou staan.

Tijdens het winkelen lijkt het mij verstandig het meedoen met bekende liedjes te beperken tot meeneurieën. Want met je mond dicht kun je geen mogelijke virusdeeltjes door de lucht laten verspreiden.
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Ik fluit altijd. Tja, dat kan nu even ook niet meer...
De achtergrond van de schreeuwmaatregel is de grote luchtverplaatsing die met schreeuwen gepaard gaat. Er kan dus niets op tegen zijn als je waar dan ook met een normaal geluidsniveau (gespreksniveau) neuriet of zingt. Je zou zelfs kunnen zingen met een mondkapje op. Je hoeft immers niet The Voice te winnen.