Wat kan ik doen om de gevolgen te beperken als ik mogelijk ben besmet met het coronavirus?

Stel ik heb kans gelopen om besmet te raken door bij iemand in de buurt te zijn die hoest en niest. Ik heb zelf nog geen symptomen en weet dus niet of ik besmet ben maar is er iets dat ik alvast kan doen om de gevolgen in te perken?

4 jaar geleden
1.6K
ronron1212
4 jaar geleden
Die persoon kan ook de gewone griep hebben die heerst namelijk ook.
jodyenboyke
4 jaar geleden
Lees de adviezen van het RIVM, niet meer en niet minder!

Antwoorden (2)

Vermijdt contact met anderen. Denk ik en houd je gezondheid de komende tijd goed in de gaten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Aangezien miljoenen Nederlanders momenteel zitten te niezen vanwege de hooikoorts, hoef je niet direct bang te zijn voor elke niezende persoon.

Het maakt op zich niet uit of je een besmette persoon hebt ontmoet of dat je besmette oppervlakten, zoals een boodschappenwagen, deurklink of kraan, hebt aangeraakt.

Wat je in beide gevallen niet moet doen: met je handen je gezicht aanraken.
Wat je altijd moet doen: als je thuis komt je handen 30 seconden wassen met warm water en gewone zeep.
Vermijd daarnaast zoveel mogelijk onnodig contact met anderen.
SimonV