Heeft de uitbraak van het coronavirus invloed op de verkoop van het Corona-bier?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.6K
Castle
4 jaar geleden
Ik heb zelf het vermoeden (geen duidelijke cijfers) dat meer mensen dit bier nu kopen. Door het virus en de naamsvergelijking wordt er extra reclame (en dus aandacht) gevestigd op het bier. Dit terwijl mensen weten dat het bier behalve de naam niets te maken heeft met de ziekte en dus veilig om te drinken.

Antwoorden (3)

Nee want dat bier is geen virus dus als je dat altijd drinkt blijf je het gewoon drinken.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
Zo werkt het in de praktijk dus niet. https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/de-kwestie-corona-wat-als-je-merknaam-plotseling-een-eng-virus-is~b3f52f90/ In de jaren tachtig is het merk "Ayds" op die manier kapotgegaan. Mensen associëren dingen, zelfs als ze weten dat het nergens op slaat heeft het toch invloed.
Nee en Ja.
Het bier is niet besmet.
Maar AB InBev (moederbedrijf) heeft wel dalingen gezien in het verkoop
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het heeft het biermerk zeker geschaad, zie onderstaande link.