Kan ik eerder ongesteld worden na morning-afterpil?

Ik heb op 10 juli gemeenschap gehad met mijn man waarbij er ook zaadlozing erin is geweest, 6 juli was mijn laatste menstruatie, en ik heb op dit moment sinds de ochtend bloeding en enorme buikkrampen onderbuikpijn rugklachten( menstruatie klachten) kan dit een vroege menstruatie zijn? Bijwerkingen zijn wel vroege of late menstruatie maar kan het zijn dat ik na 10 dagen laatste menstruatie nogmaals kan menstureren?

9 maanden geleden
1.4K
Amadea
9 maanden geleden
Wanneer heb je die morning-afterpil dan geslikt? Zou je niet beter een ander anticonceptiemiddel gebruiken als jullie geen kinderen willen?
Mevrnee
9 maanden geleden
Ik heb de morning-afterpil gelijk na de gemeenschap geslikt dus gelijk op 10 juli
Ritsuka
9 maanden geleden
Het is niet met zekerheid te zeggen hoe jouw lichaam reageert op de MAP. Houd het in de gaten, en zorg voor de volgende keer dat je een voorbehoedsmiddel als een condoom en/of de anticonceptiepil hebt.

Antwoorden (1)

Ja, na een morning after pil kan de menstruatie eerder (of later) komen dan verwacht. Ook kan het bloedverlies heviger zijn. Maar in plaats van een menstruatie kan het ook een doorbraakbloeding zijn, die dan meestal 2 tot 3 dagen duurt.

De morning-afterpil is geen goede vervanger van de ‘gewone’ anticonceptie, zoals de anticonceptiepil, het condoom en het spiraaltje. De morning-afterpil is minder betrouwbaar en geeft veel meer bijwerkingen: misselijkheid, overgeven (braken), buikpijn, hoofdpijn, vermoeidheid en duizeligheid, gevoelige borsten, doorbraakbloedingen en onregelmatige bloedingen. Ook beschermt de morning-afterpil niet tegen seksueel overdraagbare aandoeningen (soa’s).
9 maanden geleden