Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je na een jaar last hebben van een spiraal?

Ik heb sinds een jaar en 2 maanden een mirena spiraal. De eerste maand veel last gehad van buikkrampen en bloedverlies. Maar daarna bijna niet meer ongesteld geweest. Na 10 maanden ben ik ook niet meer ongesteld geweest, althans ik had geen bloedverlies en geen buikpijn meer. Ik ben over het algemeen zeer tevreden over het mirena spiraal. Alleen nu ben ik een jaar verder en zit ineens met pijn in mijn onderbuik en heb laatste 3 maanden snel buikpijn tijdens de seks (als mijn partner te diep gaat). Het gebeurt niet elke keer maar wel eens in de 2 weken. Ik was al een beetje research gaan doen of het spiraal kan verplaatsen, maar dat is bijna niet mogelijk, alleen als het verkeerd geplaatst is. Mijn vraag dus: waar komt de pijn in mijn onderbuik vandaan en waarom doet het pijn tijdens de seks?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
35.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens bronnen kan de mirena spiraal inderdaad niet verplaatsen mits goed geplaatst.
Maar in praktijk gebeurt dit wel degelijk (ook indien deze goed geplaatst is).
Normaal geef ik geen eigen ervaring, maar in dezen doe ik het toch om jou te helpen.
Toentertijd heb ik dezelfde spiraal laten plaatsen door een gynaecoloog (zeer deskundig!).
Na 7 weken heb ik een echo gehad. (De spiraal zat perfect).
Maanden later kreeg ik klachten. Tijdens het onderzoek bleek de mirena spiraal achter mijn baarmoeder te zitten. (Dit is geen broodje aap. Hij zat niet meer in, maar achter de baarmoeder).
Wat moet je doen? Een echo laten maken of de mirena spiraal nog op de juiste plaats zit.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding