Wat moet ik doen na 2 pillen te zijn vergeten in de 2e week?

Ik ben in de 2e week van mijn pil 2 pillen vergeten, hier kwam ik te laat achter waardoor ik ze heb overgeslagen. Erna heb ik 10 dagen de pil achter elkaar geslikt en heb ik wel seks gehad. Kan dit kwaad?

een jaar geleden
1.7K
tinus1969
een jaar geleden
Condoom gebruiken, en opletten of je overtijd bent.

Antwoorden (1)

Veel hangt af van de tijd die erover is gegaan of je al dan niet beschermd bent. Als je vb de tweede pil binnen 12 uur van het normale tijdstip wel neemt is het niet zo erg. Als je op de derde dag er wel aan denkt maar veel te laat dan is het eigenlijk 3 vergeten pillen en is een condoom of zo wel aangeraden.

In je bijsluiter zal er ook wel de uitleg te vinden zijn over 'wat te doen in geval van vergeten pil' zoals ik een link heb bijgevoegd. Maar dan specifiek over jouw pil en dat is de beste regeling die je kan volgen.

Aangezien je zelf zegt dat we al zeker 10 dagen verder zijn is het wel wat laat. De dag dat je het doorhad, toen had je deze vraag moeten stellen.
een jaar geleden