Na mijn stopweek ben ik de pil nog een week vergeten. Wanneer kan ik het best weer beginnen?

Hoi,

Al een ruim een jaar slik ik de pil door (ik ben 17). Ik neem om de ongeveer 3 maanden een stopweek. Nou ben ik na mijn afgelopen stopweek compleet vergeten weer te beginnen. Vandaag precies een week geleden had ik eigenlijk weer moeten beginnen na mijn stopweek. Ik heb de pil nu dus i.p.v. enkel de stopweek precies 2 weken niet geslikt. Nu vraag ik mij af, wanneer kan ik het best weer beginnen? Aan het eind van mijn menstruatie, net als wanneer je net begint met de pil? Of beter op een ander moment? Ik heb trouwens al maanden geen seks dus dat doet er nu niet toe. Iemand die hier antwoord op weet?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K
Amadea
3 jaar geleden
Waarom zou je dan overbodig die pillen gaan slikken? Wacht tot er weer noodzaak is en begin dan op de eerste dag van je natuurlijke menstruatie.
Ritsuka
3 jaar geleden
@Amadea wat een rare opmerking. Zwangerschap vermijden is slechts 1 van de redenen om de pil te slikken. Veel vrouwen (waaronder ikzelf) slikken de pil door omdat de menstruatie/stopweek veel lichamelijke en/of psychische klachten geeft.
Amadea
3 jaar geleden
Gezien het een week lang vergeten ga ik ervan uit dat vraagstelster geen lichamelijke of psychische klachten als reden voor de pil heeft.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
@Amadea ik heb inderdaad lichamelijke klachten waardoor ik de pil slik, daarnaast ook om zo min mogelijk ongesteld te worden. Ik heb dus hevige pijn wanneer ik ongesteld ben, dus niet buiten mijn menstruatie om en wanneer ik de pil doorslik zijn deze klachten dan ook veel minder erg. Ik heb dus nergens last van wanneer ik niet ongesteld ben en zo vergeet je dan toch wel eens de pil te slikken, logisch dat je er inderdaad in veel pijn aan zou denken maar op dit soort momenten kun je het net zo goed vergeten.

Antwoorden (1)

Als je op de eerste dag van je menstruatie begint, ben je direct beschermd tegen zwangerschap.
Als je op een ander moment begint, ben je na een week slikken beschermd tegen zwangerschap.

Je zegt in je vraag dat je momenteel niet seksueel actief bent, dan maakt het niet uit wanneer je begint.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt voor je reactie! Weet ik dat ook weer.
Ritsuka
3 jaar geleden
Geen probleem :)