Kan ik zwanger zijn terwijl ik toch bloed beneden?

ik heb zondag 7 maart onveilig seks gehad (het is nu maandag 15 maart). Ook al denk ik zwanger te zijn, ben ik zaterdag 13 maart toch heel erg gaan bloeden beneden. Ik weet nou niet of ik nou gewoon ongesteld ben, misschien een miskraam heb gehad, of gewoon zwanger ben. Kan iemand mij dit misschien uitleggen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
Amadea
3 jaar geleden
Dan zul je iets meer aan ons moeten uitleggen, want je hebt de vraag bij Anticonceptie geplaatst terwijl je schrijft Onveilig seks te hebben gehad. Gebruik je nou wel of geen bescherming?
Erna55
3 jaar geleden
Waarom denk je zwanger te zijn ? Niet elke keer onbeschermde seks leidt tot zwangerschap.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
sorry, ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen. Nee ik heb geen anticonceptie middel gebruikt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik denk dat ik zwanger ben, omdat dit mijn eerste keer was. Ik maakte me dus best zorgen.
jc54
3 jaar geleden
Ga morgen naar de drogist en koop een zwangerschapstest.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
zal dat nu al werken een zwangerschapstest?
Erna55
3 jaar geleden
Heb je geen seksuele voorlichting gehad ? Waarom geen condooms gebruikt ?
tinus1969
3 jaar geleden
Wanneer had je ongesteld moeten worden?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
sorry op dat moment dacht ik er niet aan erna, ik stel hier een vraag wat ik graag wil weten als je geen antwoorden heb kan je ook gewoon weggaan
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ik ben 2 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest. Dit is ook een van de reden dat ik denk dat ik nu ongesteld ben en dus niet zwanger
tinus1969
3 jaar geleden
@
"ik ben 2 weken geleden voor het laatst ongesteld geweest."
Dan heb je pas nu een eisprong en zou je niet zwanger kunnen zijn van seks op 7 maart. je bent pas begin april (cyclus duurt ongeveer 4 weken) weer ongesteld en dan weet je pas of je overtijd bent en of je een zwangerschapstest kunt doen.
Het feit dat je nu 'heel erg bent gaan bloeden' vind ik veel opvallender. Is dat overgegaan? Anders tijd voor bezoekje aan de huisarts.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
@Tinus1969 dat hoeft niet te kloppen wat je zegt. Het hangt er namelijk vanaf hoe lang de cyclus van kheijselaar is en wat zij bedoeld met "twee weken geleden." De eerste dag of de laatste dag van de menstruatie.

Antwoorden (2)

Ik ga je niet om de oren slaan met verantwoordelijkheid. We maken in ons leven allemaal wel eens beslissingen waarvan we de consequenties niet overzien totdat het te laat is.
Maar de komende dagen zullen een spannende tijd voor je worden want je zult wat moeten afwachten.

Het is nu nog te vroeg voor een zwangerschapstest. Deze geeft pas echt resultaat 2 weken na de bevruchting.

Ik wil je niet bang maken, maar ja je kan zwanger zijn. Je geeft aan dat je 2 weken geleden ongesteld geweest bent. Dan doe ik de aanname dat je daarmee je laatste menstruatiedag mee bedoeld.

Wat veel zich niet realiseren is dat je vrij snel na je menstruatie vruchtbaar bent.
Ik ben er voor het gemak vanuit gegaan dat je een gemiddelde cyclus hebt van 28 dagen. En dat je rond 24 februari ongesteld werd. Dan zou je tussen 5 maart en 11 maart vruchtbaar zijn.

Een bloeding betekent niet automatisch een menstruatie. Er bestaat ook nog zoiets als een innestelingsbloeding. Dit kan gebeuren na een bevruchting van de eicel.
De bevruchte eicel hecht zich vast aan de baarmoederwand en hierbij komt sons bloed vrij.

Ik heb dit zelf gehad en best heftig ook, ik dacht toen ook dat het om menstruatie ging. In mijn geval was het een zeer gewenste zwangerschap overigens.

Wat betreft een vroege miskraam heb ik de ervaring niet. Ik heb zelf wel een miskraam gehad 1 januari 2020 maar toen was ik begin november al zwanger geraakt. Dus embryo zat er al wat langer.
Het vloeien duurde toen ook heel lang.

Dus kort maar krachtig:

Kan het een menstruatie zijn? Ja
Kan het een zwangerschap zijn? Ja
Kan het een miskraam zijn? Dat weet ik niet.

Wat "moet" je nu doen. Koop een clearblue vroege zwangerschapstest. Deze zijn extra gevoelig en betrouwbaar. Je hebt 7 maart gemeenschap gehad, dan kan je 21 maart de test doen.

Durf je de test niet bij een fysieke winkel te kopen. Bestel er san 1 online en laat hem bezorgen bij een afhaalpunt.

Is de uitslag negatief, maar wordt je niet ongesteld, doe de test een paar dagen later nog een keer.

Is de uitslag positief, dan moet je gaan nadenken wat je wilt gaan doen. En daar kan niemand je bij helpen. Dat moet jij zelf doen.

Ik zet hieronder een link zodat je zelf kan kijken of mijn berekening qua vruchtbare dagen klopte. Misschien is jouw cyclus wel heel anders.

Heel veel succes de komende dagen. Ik hoop dat alles goed voor je uitpakt. Ik laat aan jou over wat je onder goed verstaat. :-)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heel erg bedankt dit helpt echt heel veel
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Graag gedaan. Een klein weetje: zwangerschapstesten, met een positief testresultaat zeer betrouwbaar. Wanneer zo'n test positief test is dat 99.9% accuraat. Een valse positieve test komt eigenlijk nooit voor. Vals negatief wel, en dat komt dan vaak doordat er te vroeg getest is en er nog niet voldoende hormonen in de urine zit. Dus mocht je positief testen, en is dat niet wat je wilt. Steek dan niet je kop in het zand met de gedachte "Het komt wel goed." Want dan heb je kans dat je naar een situatie toe gaat die je echt niet wilt. Zoals bijvoorbeeld laatst in Amsterdam met dat baby'tje in de vuilcontainer. Verschrikkelijk voor het kindje, maar ook voor de moeder, want dat soort dingen zijn echt traumatisch.
Als het een echte menstruatie was NA(!!!!) dat je seks hebt gehad, kun je normaal niet zwanger zijn... Als ik jou was zou ik toch ook even een zwangerschapstest doen om dit zeker te weten. Veel succes!