Wanneer ben je beschermd als je niet op de eerste dag van je menstruatie begint met het slikken van de eerste anticonceptiepil, wanneer is precies die 7de dag geweest?

Als je begint met het slikken van de anticonceptiepil op een andere dag dan de eerste dag van je menstruatie, dan moet je 7 dagen wachten. Als ik dus bijvoorbeeld vrijdag begin met het slikken van de pil, ben ik dan vrijdag of zaterdag pas beschermd tegen zwangerschap?

een jaar geleden
1.6K
Amadea
een jaar geleden
Je hoeft niet te wachten als er een condoom (op de juiste manier) wordt gebruikt.
rinrinkos
een jaar geleden
daar ben ik van op de hoogte, maar mijn vraag was dus voor wanneer het evt zonder condoom kan?
Ritsuka
een jaar geleden
Wacht gewoon dagje langer voor de zekerheid

Geef als eerste antwoord