Anticonceptie pil vaak op een dag slikken is dat erg

Ik heb de pil meerdere palen vaker geslikt op 1 daf ik denk nu 5 x dat ik 3 tot 5 pillen op een dag heb geslikt omdat ik dan niet meer ongesteld wou zijn kan dit kwaad ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je geen voorlichting gekregen?? De pil slik je 1x per dag en als je je menstruatie uit wil stellen dan zijn daar andere methodes voor. Niet door meer pillen per dag te slikken! Dus ja dit kan zeker kwaad, is niet gezond!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel je lichaam raakt van slag als je dat vaak meerdere pillen per dag slikt, de pil bevat namelijk ontzettend veel hormonen. Wil je niet ongesteld worden slik je de pil gewoon een weekje door, 1 pil per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je niet ongesteld wilt worden kun je de pil doorslikken in je stopweek
Wat je nu hebt gedaan kan zeer zeker kwaad! Ga naar de dokterspost nu !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Naar de dokterspost is niet nodig. Dit is zeker geen noodgeval. Maak wel een afspraak met de huisarts en laat je eens goed uitleggen hoe de pil werkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dat dan ook schadelijk voor mijn baarmoeder waardoor ik ondvruchtbaar kan worden ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je wordt niet onvruchtbaar van het (teveel) slikken van de pil.
Lees deze link eens en verdiep je eens in de werking van de pil. Je slikt dagelijks medicijnen maar hebt er geen idee van wat deze medicijnen doen en niet doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, je wordt niet onvruchtbaar van het (teveel) slikken van de pil.
Lees deze link eens en verdiep je eens in de werking van de pil. Je slikt dagelijks medicijnen maar hebt er geen idee van wat deze medicijnen doen en niet doen.
http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=64
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nu eens begon met het lezen van de bijsluiter, dan had je geweten wat een overbodige actie dit was. Kwaad kan het iet, maar gezond is het natuurlijk ook niet. En als je van plan bent de pil jaren- en jarenlang te slikken, kun je je wellicht beter eens verdiepen in WAT je precies slikt......

Antwoorden (2)

Anticonceptie pillen bevatten stoffen die slecht zijn voor je gezondheid.
Ga maar snel naar je huisarts want dit is niet goed.

Toegevoegd na 1 minuut:
Lees s.v.p.de volgende keer beter de bijsluiter.
Niet meer doen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog iets de pil een keer per dag is niet slecht maar meerdere keren per dag bedoel ik natuurlijk dan is het wel slecht voor je gezondheid.

Toegevoegd na 5 minuten:
En dan noem ik met name hormonen.
11 jaar geleden
Of het rechtstreeks kwaad kan weet ik niet maar het blijven hormonen en teveel is nooit goed. Als je je menstuatie niet wil doorkrijgen kan je beter gewoon 1 pil per dag nemen en dan je stopweek overslaan. Met andere woorden, de pil doornemen..