Hey, ik ben begonnen met de prikpil en heb al seks gehad na de eerste week. Is dit erg?

Ik heb de prik niet gezet mijn menstruatie maar een week daarna. Ik las op internet dat je dan 2 weken moest wachten klopt dat?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Als de prikpil is toegediend op een ander moment dan in de eerste 5 dagen van je menstruatie, dan moet je de eerste week ook een condoom gebruiken mocht je niet zwanger willen raken. Je bent namelijk dan pas na 7 dagen beschermd.

Je schrijft dat je wel een week hebt gewacht, dus dan is dat wel al gebeurd in de tijd dat je beschermd bent tegen zwangerschap. Ik weet niet waar jij gelezen hebt dat je twee weken zou moeten hebben wachten, maar zoals het nu gegaan is is dat niet erg.