Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Opeens lang ongesteld na het zetten van mirena spiraaltje, wat moet ik doen?

Hoi lieve mensen, ik heb eind december 2018 een mirena spiraaltje laten zetten, in het begin veel buikpijn gehad maar na 4 maanden waren alle normale complicaties weg. Begin mei 2020 is mijn spiraal er uitgevallen, ik heb niks geks gedaan, ook niet eraan getrokken. Eind mei 2020 heb ik weer een nieuwe mirena spiraal laten zetten omdat ik hem toch wel miste en het fijn vond. Eerste 3 maanden hooguit last gehad van 2 á 3 dagen menstruatie, nu heb ik uit het niets al 8 dagen last van “heftige” menstruatie (mijn menstruatie was zo goed als weg sinds ik een spiraal heb) heeft iemand advies? Of is dit normaal? Ik voel me naast een paar kleine krampjes helemaal prima, totaal geen last van de menstruatie die ik voor mijn spiraal had.

Al vast bedankt voor de antwoorden.

Groetjes RV

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K
tinus1969
3 jaar geleden
Ga naar de huisarts en laat evt. een inwendig onderzoek doen. het is ook niet normaal dat een spiraaltje 'er uit valt'.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Hallo,

Mijn ongesteldheid is ook zeer onregelmatig sinds ik een mirena heb. Best logisch ook; je hormonen worden helemaal in de war gestuurd.

Het is volkomen normaal dat je dit hebt; al helemaal als je hem in mei hebt laten zetten. Ik heb de mijne in januari gezet en ben toen twee maanden lang aan een stuk door ongesteld geweest.

Geef het minstens(!!) 9 maanden de tijd om te stabiliseren. Ga naar de dokter als je pijn hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding