zijn er ook voorbehoedsmiddelen voor een vrouw waarvoor je niet naar de arts hoeft?

Hoi, ik ben erg benieuwd of er ook voorbehoedsmiddelen zijn voor een vrouw waarvoor je niet naar een arts of dokter hoeft, die je zelf thuis gewoon kan gebruiken. Ik heb ook al online gekeken maar als je dan online iets wil bestellen moet je een foto uploaden van een recept die de dokter heeft voorgeschreven.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
ronron1212
3 jaar geleden
Condoom dat is het enige
Ritsuka
3 jaar geleden
Condooms kun je bij drogist halen
Abcde
3 jaar geleden
Als je niet wilt dat je ouders te weten komen dat je anticonceptie gebruikt kun je zelf een afspraak maken bij je huisarts en deze verzoeken dit niet met je ouders te delen. De meeste huisartsen zullen dit dan ook niet doen ook niet als de huisarts tot de vriendenkring van je ouders behoort. Als je 16 jaar of ouder bent mag dat zelfs niet meer.
Het inwendig onderzoek dat veel meisjes afschrikt aan de pil te gaan wordt door vrijwel geen enkele huisarts meer gedaan. Wel wordt waarschijnlijk je bloeddruk opgemeten en besproken welke pil bij je past.
Het beste kun je zowel de pil of het spiraaltje gebruiken in combinatie met een condoom om naast een zwangerschap ook geslachtsziekten te voorkomen.

Antwoorden (1)

Ja, er bestaan vrouwencondooms. Die moeten in de vagina ingebracht worden.https://www.allesoverseks.be/het-vrouwencondoom
Maar ze schijnen niet zo heel erg betrouwbaar te zijn.
Je kunt ze op internet bestellen.
Toegevoegd op 11 juni 2020 18:22: tekst