Kan ik de morning-afterpil gebruiken?

Het condoom is gescheurd en ik heb woensdagavond mijn laatste pil geslikt, dus ik zit nu in mijn stopweek. 1,5 week geleden ben ik 1 avond ook de pil vergeten en hebt die alsnog de volgende dag geslikt maar na 36 uur. Ben ik nu vruchtbaar? En is het slim om de morning-afterpil te slikken? Ik slik de pil al 3 jaar.

3 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Voor de zekerheid even de weekend apotheek bellen of de HAP (huisartsenpost) en daar navraag doen, @Emm2410.

Antwoorden (1)

Als je de pil op ongeveer hetzelfde tijdstip, maar dan een dag later, hebt ingenomen, hoef je je sowieso geen zorgen te maken. Je spreekt nu over 36 uur, maar de meeste sites die ik erop heb nageslagen, geven aan dat de kans op zwangerschap dan alsnog heel klein is.

Wil je het zeker weten, dan kun je het beste even bellen met je huisarts of - als je dat niet durft - met een centrum voor seksuele gezondheid. Of doe een zwangerschapstest, die kun je al voor weinig geld kopen bij een Action of Kruidvat (en je hoeft je echt niet te schamen dat je er eentje koopt).

De morningafterpil zou ik niet meer doen. Je hebt twee soorten, waarbij de 'langstwerkende' tot vijf dagen na de onbeschermde gemeenschap ingenomen kan worden.