Kan het dat je stopweek niet meer komt als je zwanger bent?

In de bijsluiter van de pil staat dat mocht tijdens de stopweek gedurende 2 keer ( dus 2 keer een stopweek) geen bloeding optreden dan zou er mogelijk een zwangerschap zijn. Echter is de stopweek een ontrekkingsbloeding en geen maatstaaf voor zwangerschap zover ik weet. Waarom staat dit echter wel in de bijsluiter beschreven als mogelijke maatstaaf? Is het wel of niet zo dat een ontrekkingsbloeding stop wanneer je zwanger bent?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Het hoeft niet perse te zijn dat je dan wel of niet zwanger bent. Dit staat los van je bloeding net zoals dat er vrouwen zijn die niet de pil slikken en ongesteld worden en na een paar maanden erachter komen dat ze al die tijd gewoon zwanger waren. Ik denk dat ze het in de bijsluiter zetten zodat je nooit kan zeggen dat het er niet in stond.