Waneer ben ik weer vruchtbaar naar de prikpil?

Ik heb een grote kinderwens ! Daarom heb ik in november mijn laatste prikpil gehaald dus in februari moest ik hem weer hallen die hebt jk niet gehaald .. omdat ik snel zwanger wil worden eind februari kreeg ik kleine bloedingen licht roze maar dat is naar 2 dagen gelijk gestopt , tot de dag van vandaag (16-04) ben ik nog steeds niet ongesteld geworden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Wanneer je weer vruchtbaar bent na het stoppen met de prikpil kan niemand zeggen. De één is de maand erna al zwanger (maand nadat de nieuwe prik gehaald moest worden), terwijl de ander pas na anderhalf jaar weer vruchtbaar is. Elke vrouw is uniek. Jij dus ook. Probeer het moeten los te laten. Niemand weet wanneer jouw lichaam weer een natuurlijke cyclus heeft. Ik weet zeker dat de huisarts ook zal zeggen dat je het zeker een jaar (anderhalf jaar) de kans moet geven. Jouw gevoel roept nu om een zwangerschap en dat begrijp ik. Helaas is het voor een lichaam vaak meer werk om weer een normale cyclus op te bouwen na het stoppen van deze vorm van anticonceptie. Probeer een balans te vinden tussen gevoel en verstand. Wacht bijvoorbeeld eerst op een goede menstruatie voordat je al in de weer gaat met vruchtbaarheid (testen eisprong). Heel veel succes!

Bronnen:
https://www.24baby.nl/geboorte/anticoncept...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100