Kan ik zwanger worden als ik stop met mijn pil tijdens mijn doorneemweek?

Ik heb gisteren sex gehad, ik heb mijn pil doorgenomen dus ik zit aan dag 3 van mijn pil. Ik wil nu zwanger worden kan ik nog zwanger worden na gisteren door mijn pil nu te stoppen. Ik zie mijn partner nu terug zaterdag nacht en zullen we sex hebben. Wat moet ik doen om zwanger te geraken lukt dat want zondag is mijn laatste pauzeweek en als ik zaterdag sex heb en stop met mijn pil kan ik zwanger worden? Dan ben ik feitelijk maandag zwanger.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je stopt met de pil, kan het even duren voor je weer een eisprong krijgt en dus zwanger kunt worden. Sommige vrouwen worden zo'n beetje direct zwanger als ze stoppen met de pil, terwijl het bij anderen enkele maanden - soms zelfs nog langer - kan duren voor zij weer normaal vruchtbaar zijn. Eigenlijk is er dus niets over te zeggen. Als je stopt met de pil en je hebt minimaal een hele strip geslikt (dat is wat ik begrijp uit je verhaal, je heb het over 'doornemen' waarvan ik aanneem dat je doorslikken bedoelt, dus het overslaan van een stopweek?) zul je eerst een onttrekkingsbloeding krijgen. Net zoals tijdens een gewone stopweek ben je dan nog beschermd. Pas daarna kun je in theorie zwanger worden, maar je vruchtbare dagen zullen in die eerste paar weken erg moeilijk te bepalen zijn. Wil je echt weten wat je eerste vruchtbare dagen zullen zijn, dan zou je echt moeten temperaturen, je cervicale slijm beoordelen etc., of een paar ovulatietesten kopen natuurlijk. Een ander punt, en vat dit niet verkeerd op, maar gezien je vorige vragen over zowel lichamelijke als psychische klachten, lijkt het me verstandig om vóór je begint aan een zwangerschap te overleggen met je behandelaar(s) of - indien je die verder niet hebt - je huisarts. Mede vanwege je medicijngebruik is het wellicht verstandig om advies te vragen bij een POP-poli, een speciale polikliniek voor zwangere vrouwen met psychische problemen. Die hebben specifieke kennis van de invloed van psychofarmaca op een eventuele zwangerschap en kunnen extra begeleiding bieden om ervoor te zorgen dat problemen tijdens zwangerschap en bevalling zoveel mogelijk te voorkomen of beperken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100