Om zoveel mogelijk nieuwe zieltjes te kunnen winnen.
Ze zeggen niet voor niets: "Gaat en vermenigvuldig u"!
Iedere keer als er een kindje niet wordt geboren scheelt dat weer een aanhanger van die betreffende religie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
2x2 is 4, toch? Dus twee kinderen nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1; hoe meer ziel hoe meer vreugd. In ieder geval voor de opperaanhanger.
Omdat sommige religies geloven dat je beslist over leven (en dood) als je anti-conceptie gebruikt. Ze vinden dat alleen God daarover mag beslissen. Seks is er volgens hen niet voor de lust, maar alleen voor de voortplanting.

Aan ongewenste zwangerschappen en soa's hebben ze geen boodschap.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De officiele reden is meestal dat leven en dood een kwestie is die de desbetreffende God hoort te bepalen, en niet wij als stervelingen.
Maar de reden erachter is denk ik vaak (mede) wat hierboven al gezegd werd: meer aanhangers voor hun religie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Anticonceptie leidt tot minder kinderen leidt tot minder volgelingen.

De officiële lezing is dat je door antoconceptie zou ingrijpen in het plan van de betreffende god. Onzin natuurlijk, want als die god zo oppermachtig was, zou je niet kúnnen ingrijpen in zijn plan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat zij menen,dat erslechts geslachtsgemeenschap mag worden bedreven met het doel nakomelingen te verwekken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij is het krijgen van een kind een geschenk van god en dus een cadeau tje die je niet weigeren mag...

Toegevoegd na 4 minuten:
ga heen en vermenigvuldig u...tja..zo mag je in bepaalde geloven ook geen sex voor het huwelijk...anders leef je in zonde...tja...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat die priesters zoveel mogelijk "koppen"wilde hebben
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is tweeledig, het eerste deel heb ik al een paar keer tussen de reacties zien staan, namelijk dat geslachtsgemeenschap bedoeld is om nakomelingen te verwekken en niet per definitie bedoeld is voor lust. dat het fijn kan zijn is een leuk bijkomend voordeel. alhoewel bepaalde religies daar ook anders over denken (besnijdenis van de vrouw is bijvoorbeeld er uitsluitend voor bedoeld dat vrouwen geen genot mogen ervaren tijdens de seks).
Het andere deel is dat in het oog van de meeste religies je met slechts 1 partner het bed mag delen en dat is degene met wie je bent getrouwd. En dus alleen seks na het huwelijk is toegestaan. Wanneer iedereen zich aan dit predikaat zou houden zouden er in de ogen van de betreffende religies geen SOA's bestaan, want je hebt in je hele levens slechts seks met één partner, die geen SOA kan hebben want zij/ hij heeft ook niet eerder seks gehad.
Is dit kortzichtig, ja ik vind van wel, want de wereld zit niet in elkaar zoals de betreffende religies het prediken.

Maar dit zijn de werkelijke achtergronden, dat door het niet gebruiken van anticonceptie naar alle waarschijnlijkheid meer kinderen worden geboren, die naar alle waarschijnlijkheid het geloof van hun ouders zullen aanhangen en die religie daarmee meer zieltjes krijgt is, net als het genot bij sex, een leuk bijkomend voordeel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe waren alle religies tegen anticonceptie omdat anti-conceptie indruist tegen de natuurlijke manier van kinderen krijgen zoals God, Allah of welke bovennatuurlijke dan ook het in de Bijbel of Koran heeft verwoord.
Sommige religies zijn echter met de tijd meegegaan, andere veel minder.