Dat verschilt per pil, er zijn verschillende types anticonceptiepillen.
Hier kun je beperkte algemene informatie lezen over bijwerkingen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Anticonceptiepil#Bijwerkingen
Bedenk daarbij wel dat heel veel vrouwen de pil slikken zonder de bijwerkingen die daar opgesomd staan.

Slik je de pil al en heb je last van iets waarvan je denkt dat het door de pil komt: lees de bijsluiter van je eigen pil, en als je je zorgen maakt, bel dan je huisarts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je pas begint met de anticonceptiepil, kunnen er bijwerkingen optreden. Deze verdwijnen meestal vanzelf.

Bloedingen

Tussen twee menstruatieperiodes kunnen er lichte bloedingen optreden. Deze worden ook wel aangeduid met de benaming ‘spotting’. Spotting komt voornamelijk voor in de eerste drie maanden dat je de pil gebruikt. Het bloedverlies kan ook optreden als je de pil te laat genomen hebt of als je een pil gemist hebt.

Andere bijwerkingen

Wanneer je pas begint met de pil, kunnen gedurende enkele weken tot maanden bijwerkingen optreden als:
Hoofdpijn
Misselijkheid
Gevoelige borsten
Stemmingswisselingen
Gewichtstoename
Gewichtsverlies

Zeldzame (ernstige) bijwerkingen

Het komt zelden voor, maar een heel klein percentage van de vrouwen kan last hebben van ernstige bijwerkingen. Deze kunnen bestaan uit: zware buikpijn, borstpijn, kortademigheid, bloed hoesten, ernstige hoofdpijn, zware pijn in de beenderen, depressie, geelzucht, een gezwel in de borst of spraakproblemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vervelendste uit het standaard rijtje zijn wel de stemmingswisselingen: slik je de pil, heb je de pil niet meer nodig omdat je ook helemaal geen zin in seks meer hebt. Ik heb het van verschillende vrouwen gehoord en had er zelf ook last van.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mijn vrouw en indirect ikzelf nog meer had er ook last van
Per pil is dit verschillend,
een heel veel voorkomende is hoofdpijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Me schoonzus heeft er zelfs bijna een dodelijke herseninfarct van gehad dus er gebeurd vanalles ;)