Hoe masseer je hoofdpijn weg?

Ik masseer vaak in de kuiltjes links en rechts van je voorhoofd en dat schijnt te helpen tegen hoofdpijn. Wat voor technieken zijn er om hoofdpijn weg te masseren?

Toegevoegd na 8 minuten:
Om de vraag iets breder te stellen. Hoe kun je met je handen je hoofdpijn verminderen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (8)

masseer je slapen. draai met je middelvinger en je wijsvinger rondjes doe het rustig. de hoofdpijn wordt dan snel minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt weg masseren doe je niet. Je brengt rust in iemands hoofd waardoor de oorzaak van hoofdpijn wegebt.
Er zit ook verschil in spanning hoofdpijn en hoofdpijn door drukverschillen. En natuurlijk door ziekte.
Je kunt hoofdpijn ook op andere manieren (de spanning stress) weghalen probeer maar eens gewone massage, rustige muziek, of gewoon een wandeling en of goed rustgevend gesprek.
Hoofdpijn door drukverschil bijv. als er een lage of hoge drukgebied aankomt is vaak heftig maar kort van duur vaak helt 1 aspirientje dan ook al.
Als je vaak hoofdpijn hebt houd dan bij wanneer als je de oorzaak weet (stress,drukverschil sneeuw op komst menstruatie etc.) is het makkelijker te bestrijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met reflexologie, dan masseer je niet je hoofd, maar je voeten of je handen.
ik kan dat niet uitleggen.
er zijn reflexologen die het toepassen, en er zijn boeken over te koop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ontspanningsmassage van nek, schouders en achterhoofd kan ook wonderen doen. Alleen is dat lastig om bij jezelf te doen. Als je iemand kunt vinden die het bij je wil doen is het een echte aanrader. Verder zijn er vele massagepraktijken waar je terecht kunt. Verder kun je via je zorgverzekering ook terecht bij diverse therapeuten die een specifieke massage kunnen geven. Het is in ieder geval de bedoeling dat de bovenste laag van je lichaam afwisselend zacht en dan weer wat steviger wordt gekneed en gerold.

Wat bij mij ook nog wel eens help is om niet te masseren maar juist op de plek waar de hoofdpijn een continue druk uit te oefenen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Wat ook nog wel eens help is met een rechte, gestrekte rug gaan zitten en je kin naar de borst buigen zodat er "ruimte" in je nek komt. Hierdoor voelt het alsof de spieren in je nek wat opgerekt worden en dat geeft een bepaalde ontspanning tussen je schouderbladen en in je nek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je hoofdpijn 'achter je ogen' hebt, dan wil het nog wel eens helpen om aan het bovenuiteinde van je neus (dus boven je ogen zeg maar) heel hard te drukken. Dat geeft een soort verlichting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat ik druk verdwijnt het tijdelijk. grappig. Dankje
als ik hoofdpijn heb zet ik mijn handen tegen mijn hoofd en druk zo hard ik kan en laat heel langzaam weer los, dan zet ik mijn vingers tussen mijn haren en trek zachtjes mijn haren omhoog, even vast houden en dan weer langzaam loslaten, dan weer drukken met beide handen vlakbei je slapen, en weer langzaam loslaten, je voelt de hoofpijn wegvloeien..probeer maar eens ..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk bedacht :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helpt wel probeer t maar eens ..en laat maar weten..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helpt wel een beetje
voetzolen werkt bij mij beter dan hoofd masseren of het velletje (en de pees? eronder) tussen je duim en wijsvinger. alternatief en dat heeft niks met massage te maken: neusspray gebruiken als je mogelijk last hebt van hoofdpijn door drukverschillen in de lucht

Toegevoegd na 2 minuten:
mogelijk heb je last van drukverschillen als dat drukken boven je neus helpt....
13 jaar geleden
met je hoofd naar beneden hangen, sjaaltje er strak omheen binden